Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Mrągowie po raz trzeci włączył się w akcję "Otwarte Drzwi" w Ramach Ogólnoświatowej Kampanii "Biała Wstążka". W minioną sobotę 2 grudnia, w ośrodku dyżurowali specjaliści z różnych dziedzin, którzy służyli swoją wiedzą mieszkańcom gminy.

W najbliższą sobotę Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Mrągowie po raz trzeci weźmie udział w akcji „Otwarte Drzwi” w ramach Kampanii Białej Wstążki. Podczas tej akcji, specjaliści z różnych dziedzin będą udzielać porad i konsultacji.

Rozbudzenie zainteresowania przedsiębiorczością, a także wzrost poziomu wiedzy i umiejętności z zakresu otwierania i prowadzenia indywidualnej działalności gospodarczej u mieszkańców wsi i miast to główne założenia projektu pod nazwą „ABC przedsiębiorczości”. W ramach tego przedsięwzięcia w siedzibie Urzędu Gminy Mrągowo odbędą się szkolenia, na które serdecznie zapraszamy mieszkańców gminy.

Zapraszamy osoby z terenu Gminy Mrągowo do wzięcia udziału w szkoleniu „ABC przedsiębiorczości”, które odbędzie się w dniach: 9-10.11.2016 oraz 16-17.11.2016 w siedzibie Urzędu Gminy w Mrągowie. Zapisy trwają do 4 listopada 2016 roku w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Mrągowie w pokoju  nr 5 lub telefonicznie: 89 741 33 07.

Planowane jest zorganizowanie i przeprowadzenie czterodniowych szkoleń (4x4 = 16 godz.), których tematem przewodnim będzie:

  • przygotowanie biznesplanu własnej działalności gospodarczej,

  • rozmowy o wizji i celach przyszłej firmy,

  • analizowanie rynku i konkurencji,

  • wyliczanie kosztów niezbędnych do rozpoczęcia działalności,

  • rachunek zysków i strat.

Ponadto uczestnicy szkoleń zdobędą wiedzę praktyczną dotyczącą zakładania firmy – jaką formę opodatkowania wybrać, jak zarejestrować działalność gospodarczą oraz w jaki sposób można ją sfinansować. Na koniec spróbujemy przybliżymy nieco tematy marketingu reklamy i nowych technologii, które mogą być przydatne w rozwoju nawet jednoosobowej firmy. Spotkania z mieszkańcami wsi i małych miast będą prowadzić trenerzy edukacji finansowej, którzy współpracowali z Fundacją Wspomagania Wsi w poprzednich edycjach projektu.

Od pożaru budynku wielorodzinnego w Brodzikowie minęło kilka dni. Mieszkańcy długo nie zapomną tych dramatycznych chwil, które pozbawiły ich dachu nad głową. Ale wspólnie możemy im pomóc w powrocie do normalności. Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Mrągowie rozpoczął zbiórkę pieniędzy i pomocy materialnej dla rodzin mieszkających w tym budynku.

Groźny pożar wybuchł w piątkowy poranek. Mieszkańcy na szczęście zdążyli się ewakuować, ale wielu z nich straciło dorobek swojego życia. To były dramatyczne chwile, które na lata pozostaną niestety w ich pamięci. Budynek stracił cały dach i poddasze, a zniszczeniom uległy także niższe kondygnacje. Wśród poszkodowanych przez pożar jest m.in. pięcioro dzieci w wieku od 8 do 16 lat (dziewczynki: 13, 15 i 16 lat, chłopcy: 8 i 15 lat).

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Mrągowie ogłosił zbiórkę pieniędzy i pomocy materialnej na rzecz poszkodowanych. Wspólnie możemy im pomóc!

Wszystkich ludzi dobrej woli prosimy o pomoc rzeczową i finansową poszkodowanym rodzinom.

Pieniądze można wpłacać na konto bankowe:
Nr konta: 29 1160 2202 0000 0000 6193 6140
z dopiskiem "Dla pogorzelców z Brodzikowa"

Więcej informacji udziela:
GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W MRĄGOWIE ul. Wojska Polskiego 5A/12
Tel : (89) 741 33 07

Zwracamy się z serdeczną prośbą o pomoc materialną na rzecz poszkodowanych rodzin, w szczególności:

  • mebli
  • środków czystości
  • sprzętu RTV, AGD
  • odzieży

We wtorek 21 czerwca w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Mrągowie odbyło się spotkanie  przedstawicieli Warmińsko – Mazurskiego Sejmiku Osób Niepełnosprawnych z osobami niepełnosprawnymi z terenu Gminy Mrągowo i miasta Mrągowa. Spotkanie miało na celu zapoznanie osób niepełnosprawnych z projektem dotyczącym zatrudnienia wspomaganego.

Warmińsko-Mazurski Sejmik Osób Niepełnosprawnych reprezentowali Joanna Drzewiecka-Kozielska oraz Andrzej Pakulski. W spotkaniu wzięło udział 30 osób niepełnosprawnych, osób które zadeklarowały zainteresowanie projektem było natomiast 19. Ostatecznie 14 osób przeszło I etap rekrutacji.

Zatrudnienie wspomagane uznane jest w Europie i na świecie za najskuteczniejszą metodę wspierania osób niepełnosprawnych w zdobyciu i utrzymaniu płatnego zatrudnienia. Indywidualna praca specjalisty ds. zatrudnienia czyli trenera pracy, ma na celu dopasowanie możliwości do potrzeb pracodawcy i osoby niepełnosprawnej, co skutkuje trwałym zatrudnieniem. Jedną z podstawowych reguł zatrudnienia wspomaganego jest zasada „zero odrzucenia” – każdy kto chce pracować, może znaleźć zatrudnienie, jeśli zapewni mu się odpowiedni poziom wsparcia. W efekcie opłaca się to osobie niepełnosprawnej, pracodawcy i państwu.