INFORMACJA

W związku z koniecznością podjęcia działań związanych z rozpowszechnianiem się coronawirusa SARS-Cov-2, Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Mrągowie pełni dyżur telefoniczny w dni robocze w godzinach 15.15 – 19.00 w soboty, niedziele i święta w godzinach  7.30-19.00, w celu udzielania niezbędnych informacji osobom, które potrzebują pomocy pod nr tel.: 601 942 756, 669 662 424.

W pozostałych sprawach kontakt pod nr tel.: 89 741 33 07 w dni robocze w godzinach od 7.15 - 15.15

.

 

 

 

INFORMACJA

W związku z zaistniałą sytuacją epidemiologiczną, Polskie Towarzystwo Psychologiczne uruchomiło pomoc psychologiczną, którą można uzyskać pod nr tel.: 730 822 320INFOLINIA BĘDZIE CZYNNA CODZIENNIE OD GODZ. 9.00–21.00.

Mieszkańcy Gminy Mrągowo mogą korzystać z bezpłatnych konsultacji psychologicznych w piątki od godz. 9.00 – 12.00 oraz w sytuacjach kryzysowych pod nr tel. 660 739 028.

 

 

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Mrągowie, po otrzymaniu informacji z Banku Żywności w Olsztynie, z przykrością zawiadamia, że rozpoczęcie podprogramu POPŻ 2019 opóźni się o kilka miesięcy. Powodem jest unieważnienie przetargów na dostarczanie żywności przeprowadzonych przez Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa (KOWR). Kilku przedsiębiorców odwołało się od wyników postępowania, wskazując formalne błędy w procedurze i decyzją Krajowej Izby Odwoławczej, która uznała je jako wady nieusuwalne, KOWR musiał unieważnić całe postępowanie.

W zaistniałej sytuacji konieczne jest przeprowadzenie nowych przetargów. Zakładając, że zostaną one ogłoszone w drugiej połowie sierpnia 2019 r. dostawy produktów do naszego magazynu rozpoczną się dopiero w grudniu br. lub nawet w styczniu 2020 r. W związku z tym wszyscy musimy wykazać się cierpliwością, bowiem niestety nie mamy wpływu na przebieg procedur, a jedynie możemy mieć nadzieję, że więcej uchybień nie będzie.

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej rozpoczęło pracę nad aktualizacją Wytycznych IZ, jest to pierwszy konieczny krok, by KOWR mógł ogłosić ponowne przetargi. Najprawdopodobniej okres dostaw i dystrybucja wydłużą się o 1 miesiąc.

Wytyczne przewidują okres dostaw od listopada, ale biorąc pod uwagę aktualne wydarzenia i nasze dotychczasowe doświadczenie przy realizacji wcześniejszych programów, wiemy, że nastąpi to znacznie później.

Mamy nadzieję, że administracja rządowa dołoży wszelkich starań, aby oczekiwania na realizację Podprogramu były jak najkrótsze.

 

FUNDACJA ŚWIETLIK
ul. Konwiktorska 7/33
00-216 Warszawa
KRS: 0000666060
Telefon: 22 308 13 22

Niepełnosprawność osoby to dla wielu polskich rodzin dramat, nie tylko w wymiarze emocjonalnym, ale też ekonomicznym. Wysokie koszty leczenia, rehabilitacji, czy zakupu sprzętu często przekraczają możliwości finansowe rodzin osób niepełnosprawnych. W związku z tym, nasza fundacja ŚWIETLIK stworzyła kilka projektów, które skierowane są do osób niepełnosprawnych ruchowo zamieszkujących w szczególności tereny miejsko-wiejskie i wiejskie.

 

W tym celu realizujemy programy:

Fizjoterapia w domu – ponosimy koszty zabiegów wykonywanych przez fizjoterapeutę w miejscu zamieszkania osoby potrzebującej.

Likwidacja barier technicznych i w komunikowaniu się – pomagamy w doborze sprzętu rehabilitacyjnego oraz pokrywamy koszty zakupu sprzętów takich jak: wózki inwalidzkie, łóżka rehabilitacyjne, skutery elektryczne, itp.

Aktywizacja osób niepełnosprawnych – informujemy o programach dla osób niepełnosprawnych z terenów wiejskich i miejsko-wiejskich.

Monitoring wdrażania konwencji ONZ o prawach osób niepełnosprawnych na poziomie lokalnym – chcemy czuwać nad przestrzeganiem praw osób

niepełnosprawnych.

Ustawa za życiem z dnia 04.11.16 – dodaliśmy ten program, by informować o przywilejach jakie on ze sobą niesie i by dotarł on do jak największej grupy

społeczeństwa, która pracuje, wychowuje dzieci chore.

Transport – zapewniamy przejazd osoby niepełnosprawnej na turnusy rehabilitacyjne lub go po prostu finansujemy.

 

Jak działamy?

Kontaktujemy się z Miejskimi i Gminnymi Ośrodkami Pomocy Społecznej, Ośrodkami Zdrowia w celu przekazania informacji dotyczących programów jakie prowadzimy. Jedynym zadaniem w/w instytucji jest poinformowanie swoich podopiecznych o programach Fundacji oraz przekazania im kontaktu do nas lub ich zgłoszenie.

Fundacja stworzyła system pomocy dla osób potrzebujących: informacje otrzymane telefonicznie lub na podstawie wniosków są weryfikowane przez radę fundacji, pod względem ustalonych kryteriów, a następnie zostają podjęte decyzje i ustalenia o pomocy.

Wszelkie koszty na potrzebny sprzęt- całkowicie ponosi fundacja wyłącznie na podstawie faktury VAT. Fundacja zastrzega sobie prawo do określenia kwoty pomocy finansowej oraz zastrzega sobie prawo wyboru osób niepełnosprawnych do uczestnictwa w programach.

 

Kryteria przyznawania pomocy:

  • wiek podopiecznych do 75 roku życia;
  • orzeczenie o stopniu niepełnosprawności;
  • osoba niepełnosprawna ruchowo lub intelektualnie i ruchowo lub niewidoma(całkowicie).

 

Bliższych informacji można szukać:

Na stronie internetowej: www.fundacjaswietlik.pl
Przez e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Telefonicznie: 22 308 13 22, 790 717 217

Odpowiemy na każdy e-mail, telefon lub list. Postaramy się pomóc każdemu z osób potrzebujących