Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Mrągowie informuje, że w miejscowości Młynowo 19 (budynek świetlicy), w dniach 2 – 4 września 2020 r. (środa-piątek) w godzinach 8:30 – 14:00 odbędzie się wydawanie bezpłatnej żywności dla mieszkańców gminy Mrągowo z Programu Operacyjnego Pomoc Żywnościowa 2014-2020 Podprogram 2019.

Osoby uprawnione proszone są o zgłoszenie się w wyznaczonym terminie po odbiór żywności.

Prosimy o przyniesienie toreb do zapakowania żywności!

Bezwzględnie należy zachować odległość od innych osób min. 2 m oraz przypominamy o obowiązku zasłaniania nosa i ust.

 

Ogłoszenie

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Mrągowie poszukuje osoby na stanowisko:

PRACOWNIK SOCJALNY

Plik do pobrania: http://gops.mragowo.pl/images/pdf/ogloszenie_praca.pdf

Dyrektor Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Mrągowie
mgr Elżbieta Mierczak

 

 

Linki:

https://www.gov.pl/attachment/aef7f9f4-0706-4e53-960b-74a8f8865ce1

https://www.gov.pl/attachment/d9d7b208-f59e-4663-8041-099202474b8c

 

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Mrągowie

ul.Wojska Polskiego 5A/12

11-700 Mrągowo

tel. 89 741 33 07

 

W sytuacjach kryzysowych:

psycholog: w piątek od godz. 9.00-13.00 tel. 660 739 028, dodatkowo infolinia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego czynna od godz. 9.00-21.00 tel. 730 822 320

prawnik: w czwartki od godziny 8.00-11.00 tel. 534 679 864

 

Numer alarmowy 112

W sytuacji zagrożenia życia lub zdrowia wynikającego ze stosowania przemocy w rodzinie, w pierwszej kolejności należy skorzystać z numeru alarmowego 112 obsługiwanego przez operatorów Centrum Powiadamiania Ratunkowego, którzy otrzymane zgłoszenie niezwłocznie przekazują bezpośrednio dyżurnym jednostek organizacyjnych Policji właściwych miejscowo dla miejsca zdarzenia, pobytu osoby potrzebującej pomocy.

 

Aplikacja „Alarm 112”

W sytuacji braku możliwości nawiązania połączenia głosowego możliwym jest skorzystanie z uprzednio zainstalowanej bezpłatnej aplikacji, uruchomionej przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji „Alarm 112”, która dostępna jest dla dwóch systemów operacyjnych: Android i iOS. Aplikacja pozwala między innymi na zgłoszenie zdarzenia alarmowego jeśli nie można wykonać połączenia głosowego. Pozwala również na dodanie adresów, pod którymi użytkownik najczęściej przebywa, takich jak dom, praca lub inne. Proces rejestracji wymaga wyrażenia zgody na dostęp do lokalizacji obsługiwanego urządzenia (telefonu), co umożliwi precyzyjne wskazanie miejsca zdarzenia z wykorzystaniem mapy.

 

Aplikacja „Moja Komenda”

Oprócz możliwości kontaktu z osobami obsługującymi telefon alarmowy 112, osoby dotknięte przemocą w rodzinie mogą kontaktować się telefonicznie z dyżurnymi jednostek organizacyjnych Policji właściwych ze względu na miejsce zamieszkania. Dzięki aplikacji mobilnej „Moja Komenda”, osoby dotknięte przemocą w rodzinie mogą uzyskać dostęp do bazy danych zawierającej informacje o wszystkich obiektach policyjnych dostępnych dla interesantów, a także dane kontaktowe ponad 8 tysięcy dzielnicowych z terenu kraju, którzy wyposażeni są w telefony komórkowe, a także posiadają indywidualne adresy poczty elektronicznej. Istnieje zatem możliwość nawiązania zarówno kontaktu telefonicznego jak też przesłania korespondencji e-mail do właściwego dzielnicowego.

 

Aplikacja „Twój Parasol”

Dla osób doświadczających przemocy w rodzinie lub będących jej świadkami dostępna jest bezpłatna aplikacja mobilna „Twój Parasol”, która stanowi praktyczne i skuteczne narzędzie umożliwiające uzyskanie wsparcia i niezbędnych informacji. Aplikacja umożliwia dostęp do bazy organizacji oferujących wsparcie, jednakże na chwilę obecną są to jedynie dane z terenu garnizonu stołecznego (rejon podległy Komendzie Stołecznej Policji). Aplikacja umożliwia m.in. dyskretny kontakt z wcześniej skonfigurowanym adresem e-mail, a także możliwość szybkiego wybrania telefonu alarmowego w nagłych przypadkach. Aplikacja jest dostępna na Google Play i Apple Store po wyszukaniu „Twój Parasol” lub za pomocą kodów QR.

 

Policyjny Telefon Zaufania dla Osób Dotkniętych Przemocą w Rodzinie

Dla osób chcących uzyskać fachową poradę możliwym jest także skorzystanie z Policyjnego Telefon Zaufania dla Osób Dotkniętych Przemocą w Rodzinie (tel. 800 120 226, czynny w dni robocze w godzinach 09:30-15:30) obsługiwanego przez policjantów z Biura Prewencji KGP.

 

KOMUNIKAT

DYREKTORA GMINNEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W MRĄGOWIE

 

Informuję, że od dnia 1 czerwca 2020 r. wznawiamy bezpośrednią obsługę interesantów w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Mrągowie.

Nadal najbezpieczniejszą i pożądaną formą kontaktu z pracownikami jest kontakt telefoniczny i mailowy. Zachęcamy Państwa do korzystania z tej możliwości załatwiania spraw urzędowych

telefon 89 741 33 07, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Po wejściu do ośrodka znajduje się skrzynka podawcza, w której można umieszczać pisma, podania, wnioski itp. bez konieczności wchodzenia do pomieszczeń.

W sprawach wymagających osobistego kontaktu z pracownikami uruchamiamy możliwość przebywania na terenie ośrodka, jednak przy zachowaniu wszystkich wytycznych Głównego Inspektora Sanitarnego. Wobec powyższego na chwilę obecną zmuszeni jesteśmy wprowadzić pewne ograniczenia organizacyjne.

Bezpośrednia obsługa interesantów w siedzibie ośrodka będzie realizowana w następującym systemie:

PONIEDZIAŁEK: 8.00 – 15.00
WTOREK, PIĄTEK: 7.30 – 14.00
ŚRODA – CZWARTEK: są dniami pracy wewnętrznej, w tych dniach interesanci przyjmowani będą tylko w sprawach pilnych.

Wprowadzamy zasady bezpiecznego przebywania w pomieszczeniach ośrodka

Po wejściu do ośrodka należy zdezynfekować ręce

Każdy interesant zobowiązany jest do noszenia maseczki ochronnej zakrywającej usta oraz nos

Zaleca się stosowanie rękawiczek jednorazowych

W każdym pokoju jednorazowo może przebywać jeden interesant

Należy zachować dystans społeczny minimum 2 m.

Dyrektor
Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Mrągowie
(-) Elżbieta Mierczak

 

 

 

 

OGŁOSZENIE

Uprzejmie informujemy, że projekt „STOP wykluczeniu! Od dziś ku integracji.”  realizowany jest przez Centrum Edukacyjne Technik Sp. z o. o. z siedzibą w Słupsku, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa 11. Włączenie społeczne, Działanie 01. "Aktywne włączenie, w tym z myślą o promowaniu równych szans oraz aktywnego uczestnictwa i zwiększaniu szans na zatrudnienie", Poddziałanie 11.01.01 Aktywizacja społeczna i zawodowa osób wykluczonych oraz zagrożonych wykluczeniem społecznym - projekty konkursowe.

Głównym celem projektu jest wzrost zdolności do zatrudnienia 60 niepracujących osób wykluczonych i zagrożonych wykluczeniem społecznym ze względu na korzystanie ze świadczeń pomocy społecznej, lub kwalifikowanie się do otrzymania pomocy społecznej poprzez objęcie ich kompleksowym programem integracji społecznej i zawodowej, poprawę ich zdolności do zatrudnienia w zawodach zgodnych z zapotrzebowaniem lokalnego rynku pracy oraz włączenie społeczne w okresie 01.01.2020-28.02.2021

 

Zobacz informacje szczegółowe

 

 

INFORMACJA

W związku z koniecznością podjęcia działań związanych z rozpowszechnianiem się coronawirusa SARS-Cov-2, Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Mrągowie pełni dyżur telefoniczny w dni robocze w godzinach 15.15 – 19.00 w soboty, niedziele i święta w godzinach  7.30-19.00, w celu udzielania niezbędnych informacji osobom, które potrzebują pomocy pod nr tel.: 601 942 756, 669 662 424.

W pozostałych sprawach kontakt pod nr tel.: 89 741 33 07 w dni robocze w godzinach od 7.15 - 15.15

.

 

 

 

INFORMACJA

W związku z zaistniałą sytuacją epidemiologiczną, Polskie Towarzystwo Psychologiczne uruchomiło pomoc psychologiczną, którą można uzyskać pod nr tel.: 730 822 320INFOLINIA BĘDZIE CZYNNA CODZIENNIE OD GODZ. 9.00–21.00.

Mieszkańcy Gminy Mrągowo mogą korzystać z bezpłatnych konsultacji psychologicznych w piątki od godz. 9.00 – 12.00 oraz w sytuacjach kryzysowych pod nr tel. 660 739 028.

 

 

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Mrągowie, po otrzymaniu informacji z Banku Żywności w Olsztynie, z przykrością zawiadamia, że rozpoczęcie podprogramu POPŻ 2019 opóźni się o kilka miesięcy. Powodem jest unieważnienie przetargów na dostarczanie żywności przeprowadzonych przez Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa (KOWR). Kilku przedsiębiorców odwołało się od wyników postępowania, wskazując formalne błędy w procedurze i decyzją Krajowej Izby Odwoławczej, która uznała je jako wady nieusuwalne, KOWR musiał unieważnić całe postępowanie.

W zaistniałej sytuacji konieczne jest przeprowadzenie nowych przetargów. Zakładając, że zostaną one ogłoszone w drugiej połowie sierpnia 2019 r. dostawy produktów do naszego magazynu rozpoczną się dopiero w grudniu br. lub nawet w styczniu 2020 r. W związku z tym wszyscy musimy wykazać się cierpliwością, bowiem niestety nie mamy wpływu na przebieg procedur, a jedynie możemy mieć nadzieję, że więcej uchybień nie będzie.

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej rozpoczęło pracę nad aktualizacją Wytycznych IZ, jest to pierwszy konieczny krok, by KOWR mógł ogłosić ponowne przetargi. Najprawdopodobniej okres dostaw i dystrybucja wydłużą się o 1 miesiąc.

Wytyczne przewidują okres dostaw od listopada, ale biorąc pod uwagę aktualne wydarzenia i nasze dotychczasowe doświadczenie przy realizacji wcześniejszych programów, wiemy, że nastąpi to znacznie później.

Mamy nadzieję, że administracja rządowa dołoży wszelkich starań, aby oczekiwania na realizację Podprogramu były jak najkrótsze.

 

FUNDACJA ŚWIETLIK
ul. Konwiktorska 7/33
00-216 Warszawa
KRS: 0000666060
Telefon: 22 308 13 22

Niepełnosprawność osoby to dla wielu polskich rodzin dramat, nie tylko w wymiarze emocjonalnym, ale też ekonomicznym. Wysokie koszty leczenia, rehabilitacji, czy zakupu sprzętu często przekraczają możliwości finansowe rodzin osób niepełnosprawnych. W związku z tym, nasza fundacja ŚWIETLIK stworzyła kilka projektów, które skierowane są do osób niepełnosprawnych ruchowo zamieszkujących w szczególności tereny miejsko-wiejskie i wiejskie.

 

W tym celu realizujemy programy:

Fizjoterapia w domu – ponosimy koszty zabiegów wykonywanych przez fizjoterapeutę w miejscu zamieszkania osoby potrzebującej.

Likwidacja barier technicznych i w komunikowaniu się – pomagamy w doborze sprzętu rehabilitacyjnego oraz pokrywamy koszty zakupu sprzętów takich jak: wózki inwalidzkie, łóżka rehabilitacyjne, skutery elektryczne, itp.

Aktywizacja osób niepełnosprawnych – informujemy o programach dla osób niepełnosprawnych z terenów wiejskich i miejsko-wiejskich.

Monitoring wdrażania konwencji ONZ o prawach osób niepełnosprawnych na poziomie lokalnym – chcemy czuwać nad przestrzeganiem praw osób

niepełnosprawnych.

Ustawa za życiem z dnia 04.11.16 – dodaliśmy ten program, by informować o przywilejach jakie on ze sobą niesie i by dotarł on do jak największej grupy

społeczeństwa, która pracuje, wychowuje dzieci chore.

Transport – zapewniamy przejazd osoby niepełnosprawnej na turnusy rehabilitacyjne lub go po prostu finansujemy.

 

Jak działamy?

Kontaktujemy się z Miejskimi i Gminnymi Ośrodkami Pomocy Społecznej, Ośrodkami Zdrowia w celu przekazania informacji dotyczących programów jakie prowadzimy. Jedynym zadaniem w/w instytucji jest poinformowanie swoich podopiecznych o programach Fundacji oraz przekazania im kontaktu do nas lub ich zgłoszenie.

Fundacja stworzyła system pomocy dla osób potrzebujących: informacje otrzymane telefonicznie lub na podstawie wniosków są weryfikowane przez radę fundacji, pod względem ustalonych kryteriów, a następnie zostają podjęte decyzje i ustalenia o pomocy.

Wszelkie koszty na potrzebny sprzęt- całkowicie ponosi fundacja wyłącznie na podstawie faktury VAT. Fundacja zastrzega sobie prawo do określenia kwoty pomocy finansowej oraz zastrzega sobie prawo wyboru osób niepełnosprawnych do uczestnictwa w programach.

 

Kryteria przyznawania pomocy:

  • wiek podopiecznych do 75 roku życia;
  • orzeczenie o stopniu niepełnosprawności;
  • osoba niepełnosprawna ruchowo lub intelektualnie i ruchowo lub niewidoma(całkowicie).

 

Bliższych informacji można szukać:

Na stronie internetowej: www.fundacjaswietlik.pl
Przez e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Telefonicznie: 22 308 13 22, 790 717 217

Odpowiemy na każdy e-mail, telefon lub list. Postaramy się pomóc każdemu z osób potrzebujących