Adres: ul. Wojska Polskiego 5A/12, II piętro, pok. 8
Tel: (89) 741 33 07, wew. 5, fax (89) 741 33 07, wew. 9
Pracownik - Grażyna Walczuk
Do zadań Stanowiska ds. Administracyjnych i Funduszu Alimentacyjnego należy w szczególności:
1.Planowanie budżetu w zakresie świadczeń alimentacyjnych.
2. Prowadzenie spraw dotyczących świadczeń z funduszu alimentacyjnego:
a) prowadzenie postępowań w sprawie świadczeń z funduszu alimentacyjnego,
b) prowadzenie postępowań w sprawie dłużników alimentacyjnych,
c) rozpatrywanie złożonych wniosków o ustalenie prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego,
d) wydawanie decyzji administracyjnych dotyczących świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz w sprawie dłużników alimentacyjnych,
e) sporządzanie list wypłat,
f) przeprowadzanie z dłużnikami alimentacyjnymi wywiadów alimentacyjnych oraz odbieranie oświadczeń majątkowych,
g) rozpatrywanie odwołań w sprawie funduszu alimentacyjnego,
h) podejmowanie innych działań określonych w ustawie o pomocy osobom uprawnionym do alimentów.
3. Współpraca z komornikami sądowymi i skarbowymi, organami właściwymi dłużników oraz wierzycieli, sądami rejonowymi, sądami okręgowymi, w tym w zakresie:
a) wypłacania świadczeń z funduszu alimentacyjnego,
b) prowadzonych postępowań wobec dłużników alimentacyjnych.
4. Współpraca z urzędami pracy w zakresie prowadzonych aktywizacji zawodowych dłużników alimentacyjnych.
5. Współpraca ze starostwem powiatowym w zakresie kierowanych wniosków o zatrzymanie prawa jazdy dłużnikom alimentacyjnym.
6. Współpraca z prokuratorami rejonowymi w zakresie składanych wniosków o ściganie dłużników w związku z uchylaniem się od ciążącego na nich obowiązku alimentacyjnego.
7. Współpraca z innymi instytucjami w zakresie prowadzonych postępowań.
8. Udzielanie informacji dotyczących obowiązujących przepisów z zakresu funduszu alimentacyjnego.
9. Obsługa systemu komputerowego w zakresie realizowanych świadczeń.
10. Monitorowanie zmian w przepisach dotyczących świadczeń rodzinnych oraz funduszu alimentacyjnego.
11. Sporządzanie sprawozdań i analiz.
12. Wydawanie zaświadczeń dotyczących realizowanych zadań w zakresie funduszu alimentacyjnego.
13. Organizowanie, koordynowanie prac społeczne użytecznych na terenie Gminy Mrągowo oraz sporządzanie wszelkiej dokumentacji dotyczącej prac społecznie użytecznych.
14. Prowadzenie spraw związanych z usługami opiekuńczymi : sporządzanie umów z opiekunkami, sporządzanie kart pracy , grafików dla opiekunek .
15. Organizowanie i koordynowanie działań związanych z przygotowaniem dzieci do wyjazdu na wypoczynek letni.
16. Prowadzenie postepowań w sprawach, o których mowa w art. 411ust. 10g ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska, w tym do wydawania w tych sprawach zaświadczeń o wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu przypadającego na jednego członka gospodarstwa domowego osobom fizycznym, które zamierzają złożyć wniosek o przyznanie dofinansowania z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej lub Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.