Adres: ul. Wojska Polskiego 5A/12, II piętro, pok. 8
Tel: (89) 741 33 07, wew. 5, fax (89) 741 33 07, wew. 9
Pracownik - Grażyna Walczuk

 

Do zadań Stanowiska ds. Administracyjnych i Funduszu Alimentacyjnego należy w szczególności:

1.Planowanie budżetu w zakresie świadczeń alimentacyjnych.

2. Prowadzenie spraw dotyczących świadczeń z funduszu alimentacyjnego:

a) prowadzenie postępowań w sprawie świadczeń z funduszu alimentacyjnego,

b) prowadzenie postępowań w sprawie dłużników alimentacyjnych,

c) rozpatrywanie złożonych wniosków o ustalenie prawa do świadczeń z funduszu alimentacyjnego,

d) wydawanie decyzji administracyjnych dotyczących świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz w sprawie dłużników alimentacyjnych,

e) sporządzanie list wypłat,

f) przeprowadzanie z dłużnikami alimentacyjnymi wywiadów alimentacyjnych oraz odbieranie oświadczeń majątkowych,

g) rozpatrywanie odwołań w sprawie funduszu alimentacyjnego,

h) podejmowanie innych działań określonych w ustawie o pomocy osobom uprawnionym do alimentów.

3. Współpraca z komornikami sądowymi i skarbowymi, organami właściwymi dłużników oraz wierzycieli, sądami rejonowymi, sądami okręgowymi, w tym w zakresie:

a) wypłacania świadczeń z funduszu alimentacyjnego,

b) prowadzonych postępowań wobec dłużników alimentacyjnych.

4. Współpraca z urzędami pracy w zakresie prowadzonych aktywizacji zawodowych dłużników alimentacyjnych.

5. Współpraca ze starostwem powiatowym w zakresie kierowanych wniosków o zatrzymanie prawa jazdy dłużnikom alimentacyjnym.

6. Współpraca z prokuratorami rejonowymi w zakresie składanych wniosków o ściganie dłużników w związku z uchylaniem się od ciążącego na nich obowiązku alimentacyjnego.

7. Współpraca z innymi instytucjami w zakresie prowadzonych postępowań.

8. Udzielanie informacji dotyczących obowiązujących przepisów z zakresu funduszu alimentacyjnego.

9. Obsługa systemu komputerowego w zakresie realizowanych świadczeń.

10. Monitorowanie zmian w przepisach dotyczących świadczeń rodzinnych oraz funduszu alimentacyjnego.

11. Sporządzanie sprawozdań i analiz.

12. Wydawanie zaświadczeń dotyczących realizowanych zadań w zakresie funduszu alimentacyjnego.

13. Organizowanie, koordynowanie prac społeczne użytecznych na terenie Gminy Mrągowo oraz sporządzanie wszelkiej dokumentacji dotyczącej prac społecznie użytecznych.

14. Prowadzenie spraw związanych z usługami opiekuńczymi : sporządzanie umów z opiekunkami, sporządzanie kart pracy , grafików dla opiekunek .

15. Organizowanie i koordynowanie działań związanych z przygotowaniem dzieci do wyjazdu na wypoczynek letni.

16. Prowadzenie postepowań w sprawach, o których mowa w art. 411ust. 10g ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska, w tym do wydawania w tych sprawach zaświadczeń o wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu przypadającego na jednego członka gospodarstwa domowego osobom fizycznym, które zamierzają złożyć wniosek o przyznanie dofinansowania z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej lub Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.