Adres: ul. Wojska Polskiego 5A/12, II piętro, pok. 7
Tel: (89) 741 33 07, wew. 6, fax (89) 741 33 07, wew. 9
Do zadań Stanowiska ds. dodatków mieszkaniowych, dodatków energetycznych i pozyskiwania funduszy pozabudżetowych należy w szczególności:
1. Prowadzenie postępowań w sprawach o przyznanie dodatku mieszkaniowego i energetycznego:
1) Przyjmowanie wniosków o przyznanie dodatku mieszkaniowego i energetycznego,
2) Ewidencja w systemie komputerowym,
3) Weryfikacja danych zawartych we wnioskach,
4) Współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Ośrodka,
5) Przeprowadzanie wywiadów środowiskowych u osób ubiegających się o przyznanie dodatku mieszkaniowego,
6) Wydawanie decyzji w sprawach dodatków mieszkaniowych i energetycznych na podstawie upoważnienia Wójta i Rady Gminy.
2. Rozpatrywanie odwołań od decyzji administracyjnych.
3. Przygotowywanie list wypłat.
4. Współpraca z administratorami budynków mieszkalnych znajdujących się na terenie gminy Mrągowo:
1) dostarczanie decyzji i list wypłat,
2) prowadzenie korespondencji,
3) ustalanie zadłużeń osób korzystających z wypłat dodatku mieszkaniowego i energetycznego.
5. Prowadzenie analiz przyznanych i wypłacanych dodatków mieszkaniowych i energetycznych.
6. Sporządzanie sprawozdań.
7. Monitorowanie zmian w przepisach o dodatkach mieszkaniowych i energetycznych i w innych przepisach mających związek z przyznawaniem dodatków.
8. Udzielanie informacji w sprawie dodatków mieszkaniowych i energetycznych.
9. Pozyskiwanie środków ze źródeł pozabudżetowych.