Adres: ul. Wojska Polskiego 5A/12, II piętro, pok. 7
Tel: (89) 741 33 07, wew. 6, fax (89) 741 33 07, wew. 9

 

Do zadań Stanowiska ds. administracyjnych i funduszy należy w szczególności:

1. Prowadzenie postępowań w sprawach o przyznanie dodatku mieszkaniowego i energetycznego:

1) Przyjmowanie wniosków o przyznanie dodatku mieszkaniowego i energetycznego,

2) Ewidencja w systemie komputerowym,

3) Weryfikacja danych zawartych we wnioskach,

4) Współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Ośrodka,

5) Przeprowadzanie wywiadów środowiskowych u osób ubiegających się o przyznanie dodatku mieszkaniowego,

6) Wydawanie decyzji w sprawach dodatków mieszkaniowych i energetycznych na podstawie upoważnienia Wójta i Rady Gminy.

2. Przygotowanie dokumentacji dotyczące odwołań od decyzji administracyjnych i terminowe ich przekazywanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie.

3. Przygotowywanie list wypłat.

4. Współpraca z administratorami budynków mieszkalnych znajdujących się na terenie gminy Mrągowo:

1) dostarczanie list wypłat,

2) prowadzenie korespondencji,

3) ustalanie zadłużeń osób korzystających z wypłat dodatku mieszkaniowego i energetycznego.

5. Prowadzenie analiz przyznanych i wypłacanych dodatków mieszkaniowych i energetycznych.

6. Sporządzanie sprawozdań.

7. Monitorowanie zmian w przepisach o dodatkach mieszkaniowych i energetycznych i w innych przepisach mających związek z przyznawaniem dodatków.

8. Udzielanie informacji w sprawie dodatków mieszkaniowych i energetycznych.

9. Wydawanie zaświadczeń dotyczących realizowanych zadań.

10. Prowadzenie postępowań w sprawie zakupu dóbr i usług w oparciu o przepisy ustawy prawo zamówień publicznych i regulacje wewnętrzne.

11. Zaopatrywanie Ośrodka w niezbędne wyposażenie biurowe, materiały eksploatacyjne i środki czystości .

12. Udział w opracowywaniu, wdrażaniu i monitorowaniu strategii rozwiązywania problemów społecznych Gminy Mrągowo.

13. Gromadzenie i aktualizacja informacji na temat możliwości pozyskiwania środków zewnętrznych na realizację programów/projektów między innymi z funduszy Unii Europejskiej.

14. Współudział w przygotowywaniu wniosków o dofinansowanie realizacji programów/projektów współfinansowanych ze środków zewnętrznych.

15. Pozyskiwanie środków ze źródeł pozabudżetowych.

16. Współpraca z instytucjami publicznymi, działającymi w obszarze pomocy społecznej i pieczy zastępczej oraz innymi podmiotami w celu realizacji projektów, w tym podejmowanie działań niezbędnych do podpisywania umów partnerskich.

17. Współpraca z Bankiem Żywności w Olsztynie  w zakresie :

1) kwalifikacji podopiecznych Ośrodka do Programu Operacyjnego Pomoc Żywnościowa,

2) przyjęcie do magazynu żywności artykułów spożywczych,

3) dystrybucji artykułów spożywczych wśród osób najbardziej potrzebujących,

4) składania odpowiednich informacji i sprawozdań,

5) prowadzenia działań w ramach środków towarzyszących,

6) prowadzenia dokumentacji potwierdzającej wydawanie artykułów spożywczych,

7) obsługa programu magazynowo-księgowego w systemie ewidencji Żywności i raportowania dla organizacji partnerskich lokalnych w ramach POPŻ