Adres: ul. Wojska Polskiego 5A/12, II piętro, pok. 7
Tel: (89) 741 33 07, wew. 6, fax (89) 741 33 07, wew. 9
Do zadań Stanowiska ds. administracyjnych i funduszy należy w szczególności:
1. Prowadzenie postępowań w sprawach o przyznanie dodatku mieszkaniowego i energetycznego:
1) Przyjmowanie wniosków o przyznanie dodatku mieszkaniowego i energetycznego,
2) Ewidencja w systemie komputerowym,
3) Weryfikacja danych zawartych we wnioskach,
4) Współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Ośrodka,
5) Przeprowadzanie wywiadów środowiskowych u osób ubiegających się o przyznanie dodatku mieszkaniowego,
6) Wydawanie decyzji w sprawach dodatków mieszkaniowych i energetycznych na podstawie upoważnienia Wójta i Rady Gminy.
2. Przygotowanie dokumentacji dotyczące odwołań od decyzji administracyjnych i terminowe ich przekazywanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie.
3. Przygotowywanie list wypłat.
4. Współpraca z administratorami budynków mieszkalnych znajdujących się na terenie gminy Mrągowo:
1) dostarczanie list wypłat,
2) prowadzenie korespondencji,
3) ustalanie zadłużeń osób korzystających z wypłat dodatku mieszkaniowego i energetycznego.
5. Prowadzenie analiz przyznanych i wypłacanych dodatków mieszkaniowych i energetycznych.
6. Sporządzanie sprawozdań.
7. Monitorowanie zmian w przepisach o dodatkach mieszkaniowych i energetycznych i w innych przepisach mających związek z przyznawaniem dodatków.
8. Udzielanie informacji w sprawie dodatków mieszkaniowych i energetycznych.
9. Wydawanie zaświadczeń dotyczących realizowanych zadań.
10. Prowadzenie postępowań w sprawie zakupu dóbr i usług w oparciu o przepisy ustawy prawo zamówień publicznych i regulacje wewnętrzne.
11. Zaopatrywanie Ośrodka w niezbędne wyposażenie biurowe, materiały eksploatacyjne i środki czystości .
12. Udział w opracowywaniu, wdrażaniu i monitorowaniu strategii rozwiązywania problemów społecznych Gminy Mrągowo.
13. Gromadzenie i aktualizacja informacji na temat możliwości pozyskiwania środków zewnętrznych na realizację programów/projektów między innymi z funduszy Unii Europejskiej.
14. Współudział w przygotowywaniu wniosków o dofinansowanie realizacji programów/projektów współfinansowanych ze środków zewnętrznych.
15. Pozyskiwanie środków ze źródeł pozabudżetowych.
16. Współpraca z instytucjami publicznymi, działającymi w obszarze pomocy społecznej i pieczy zastępczej oraz innymi podmiotami w celu realizacji projektów, w tym podejmowanie działań niezbędnych do podpisywania umów partnerskich.
17. Współpraca z Bankiem Żywności w Olsztynie w zakresie :
1) kwalifikacji podopiecznych Ośrodka do Programu Operacyjnego Pomoc Żywnościowa,
2) przyjęcie do magazynu żywności artykułów spożywczych,
3) dystrybucji artykułów spożywczych wśród osób najbardziej potrzebujących,
4) składania odpowiednich informacji i sprawozdań,
5) prowadzenia działań w ramach środków towarzyszących,
6) prowadzenia dokumentacji potwierdzającej wydawanie artykułów spożywczych,
7) obsługa programu magazynowo-księgowego w systemie ewidencji Żywności i raportowania dla organizacji partnerskich lokalnych w ramach POPŻ