Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Mrągowie wraz ze Stowarzyszeniem Aktywnego Wspierania Gospodarki realizuje projekt partnerski pod nazwą „Pełna ścieżka integracji społecznej”, współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020, Oś Priorytetowa 9i - Aktywne włączenie, w tym z myślą o promowaniu równych szans oraz aktywnego uczestnictwa i zwiększaniu szans na zatrudnienie.

Uczestnikami projektu są:

  • osoby nieaktywne zawodowo, niezarejestrowane w Urzędzie Pracy, zagrożone ubóstwem lub wykluczeniem społecznym, doświadczające wielokrotnego wykluczenia społecznego, bezpośrednio lub jako członek rodziny korzystające ze świadczeń pomocy społecznej, zgodnie z ustawą z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej
  • osoby bezrobotne zarejestrowane w Urzędzie Pracy, zakwalifikowane do III profilu pomocy
  • osoby posiadające znaczny lub umiarkowany stopień niepełnosprawności.

W projekcie uczestniczy 48 osób. W pierwszej części projekt objął aktywizacją 36 uczestników w okresie od 1 sierpnia 2018 r. do 31 maja 2019 r., w drugiej części projekt obejmuje 12 uczestników w okresie od 01.11.2019 r. – 30.06.2020 r. Każdy z uczestników w ramach projektu objęty został indywidualnie dobranym wsparciem.

Założenia projektu zapewniały:

  • wsparcie doradcy zawodowego i psychologa,
  • bezpłatne szkolenia dobrane do indywidualnych potrzeb uczestników a w nich: zwroty kosztów dojazdu, stypendium szkoleniowe (8,60 zł brutto za godzinę), materiały i wyżywienie na kursach,
  • płatne staże (1400 zł brutto miesięcznie).

Celem projektu jest podniesienie zdolności do zatrudnienia w okresie 1.08.2018 – 30.06.2020 r. u 48 uczestników projektu w wieku 15-64 lata, zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym, o niskich kwalifikacjach, poprzez zapewnienie kompleksowego wsparcia, obejmującego diagnozę, identyfikację potrzeb, indywidualny plan działania, poradnictwo zawodowe i pośrednictwo pracy, szkolenia i staże wybrane i zastosowane zgodnie ze zdiagnozowanymi potrzebami i wytyczoną ścieżką rozwoju zawodowego, co umożliwi wejście/powrót tych osób na rynek pracy.

Ścieżka wsparcia uczestników projektu zakłada:

  • identyfikację potrzeb, diagnozowanie możliwości w zakresie doskonalenia zawodowego jak i identyfikację stopnia oddalenia od rynku pracy, w tym indywidualny plan działania;
  • wsparcie doradcy zawodowego, psychologa oraz coacha w zakresie podniesienia kompetencji zawodowych umożliwiających powrót na rynek pracy;
  • poradnictwo zawodowe, mające na celu identyfikację potrzeb osób niepracujących, diagnozę możliwości doskonalenia zawodowego, analiza przyczyn braku pracy, identyfikacja stopnia oddalenia od rynku pracy, planowanie rozwoju kariery zawodowej, w tym podnoszenie lub uzupełnianie kompetencji i kwalifikacji zawodowych, wytyczenie ścieżki kształcenia dobranej do właściwych kompetencji;
  • szkolenia zawodowe prowadzące do nabycia kwalifikacji i kompetencji, dobrane do predyspozycji wskazanych przez psychologa i doradcy zawodowego zgodnie z opracowaniem pn. „Barometr zawodów”;
  • pośrednictwo pracy – poszukiwanie stanowiska pracy zgodnego z kwalifikacjami i kompetencjami uczestnika projekt, z wykorzystaniem ofert złożonych przez pracodawców w dostępnych bazach, pomoc w napisaniu CV i listu motywacyjnego;
  • staże zawodowe trwające 3-4 miesiące, dopasowane do zainteresowania podaną formą wsparcia, na podstawie badania barier, potrzeb i oczekiwań.

Stażyści wykonują pracę, na podstawie programu stażu, przekazanego w formie dokumentów opracowanych przez pracodawcę. Program stażu jest opracowany indywidualnie, z uwzględnieniem potrzeb i potencjału stażysty zawierając cele i treści edukacyjne, zakres obowiązków i harmonogram, wysokość stypendium, miejsce wykonywania pracy oraz dane opiekuna stażu. Pracodawca ma obowiązek, zapewnienie stanowiska pracy dostosowanego do wymogów bhp, ppoż, środki czystości, szkolenie stanowiskowe oraz zapewnienie opiekuna realizującego zapisy programu stażu.  

 

Linki:

https://www.gov.pl/attachment/aef7f9f4-0706-4e53-960b-74a8f8865ce1

https://www.gov.pl/attachment/d9d7b208-f59e-4663-8041-099202474b8c

 

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Mrągowie

ul.Wojska Polskiego 5A/12

11-700 Mrągowo

tel. 89 741 33 07

 

W sytuacjach kryzysowych:

psycholog: w piątek od godz. 9.00-13.00 tel. 660 739 028, dodatkowo infolinia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego czynna od godz. 9.00-21.00 tel. 730 822 320

prawnik: w czwartki od godziny 8.00-11.00 tel. 534 679 864

 

Numer alarmowy 112

W sytuacji zagrożenia życia lub zdrowia wynikającego ze stosowania przemocy w rodzinie, w pierwszej kolejności należy skorzystać z numeru alarmowego 112 obsługiwanego przez operatorów Centrum Powiadamiania Ratunkowego, którzy otrzymane zgłoszenie niezwłocznie przekazują bezpośrednio dyżurnym jednostek organizacyjnych Policji właściwych miejscowo dla miejsca zdarzenia, pobytu osoby potrzebującej pomocy.

 

Aplikacja „Alarm 112”

W sytuacji braku możliwości nawiązania połączenia głosowego możliwym jest skorzystanie z uprzednio zainstalowanej bezpłatnej aplikacji, uruchomionej przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji „Alarm 112”, która dostępna jest dla dwóch systemów operacyjnych: Android i iOS. Aplikacja pozwala między innymi na zgłoszenie zdarzenia alarmowego jeśli nie można wykonać połączenia głosowego. Pozwala również na dodanie adresów, pod którymi użytkownik najczęściej przebywa, takich jak dom, praca lub inne. Proces rejestracji wymaga wyrażenia zgody na dostęp do lokalizacji obsługiwanego urządzenia (telefonu), co umożliwi precyzyjne wskazanie miejsca zdarzenia z wykorzystaniem mapy.

 

Aplikacja „Moja Komenda”

Oprócz możliwości kontaktu z osobami obsługującymi telefon alarmowy 112, osoby dotknięte przemocą w rodzinie mogą kontaktować się telefonicznie z dyżurnymi jednostek organizacyjnych Policji właściwych ze względu na miejsce zamieszkania. Dzięki aplikacji mobilnej „Moja Komenda”, osoby dotknięte przemocą w rodzinie mogą uzyskać dostęp do bazy danych zawierającej informacje o wszystkich obiektach policyjnych dostępnych dla interesantów, a także dane kontaktowe ponad 8 tysięcy dzielnicowych z terenu kraju, którzy wyposażeni są w telefony komórkowe, a także posiadają indywidualne adresy poczty elektronicznej. Istnieje zatem możliwość nawiązania zarówno kontaktu telefonicznego jak też przesłania korespondencji e-mail do właściwego dzielnicowego.

 

Aplikacja „Twój Parasol”

Dla osób doświadczających przemocy w rodzinie lub będących jej świadkami dostępna jest bezpłatna aplikacja mobilna „Twój Parasol”, która stanowi praktyczne i skuteczne narzędzie umożliwiające uzyskanie wsparcia i niezbędnych informacji. Aplikacja umożliwia dostęp do bazy organizacji oferujących wsparcie, jednakże na chwilę obecną są to jedynie dane z terenu garnizonu stołecznego (rejon podległy Komendzie Stołecznej Policji). Aplikacja umożliwia m.in. dyskretny kontakt z wcześniej skonfigurowanym adresem e-mail, a także możliwość szybkiego wybrania telefonu alarmowego w nagłych przypadkach. Aplikacja jest dostępna na Google Play i Apple Store po wyszukaniu „Twój Parasol” lub za pomocą kodów QR.

 

Policyjny Telefon Zaufania dla Osób Dotkniętych Przemocą w Rodzinie

Dla osób chcących uzyskać fachową poradę możliwym jest także skorzystanie z Policyjnego Telefon Zaufania dla Osób Dotkniętych Przemocą w Rodzinie (tel. 800 120 226, czynny w dni robocze w godzinach 09:30-15:30) obsługiwanego przez policjantów z Biura Prewencji KGP.

 

KOMUNIKAT

DYREKTORA GMINNEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W MRĄGOWIE

 

Informuję, że od dnia 1 czerwca 2020 r. wznawiamy bezpośrednią obsługę interesantów w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Mrągowie.

Nadal najbezpieczniejszą i pożądaną formą kontaktu z pracownikami jest kontakt telefoniczny i mailowy. Zachęcamy Państwa do korzystania z tej możliwości załatwiania spraw urzędowych

telefon 89 741 33 07, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Po wejściu do ośrodka znajduje się skrzynka podawcza, w której można umieszczać pisma, podania, wnioski itp. bez konieczności wchodzenia do pomieszczeń.

W sprawach wymagających osobistego kontaktu z pracownikami uruchamiamy możliwość przebywania na terenie ośrodka, jednak przy zachowaniu wszystkich wytycznych Głównego Inspektora Sanitarnego. Wobec powyższego na chwilę obecną zmuszeni jesteśmy wprowadzić pewne ograniczenia organizacyjne.

Bezpośrednia obsługa interesantów w siedzibie ośrodka będzie realizowana w następującym systemie:

PONIEDZIAŁEK: 8.00 – 15.00
WTOREK, PIĄTEK: 7.30 – 14.00
ŚRODA – CZWARTEK: są dniami pracy wewnętrznej, w tych dniach interesanci przyjmowani będą tylko w sprawach pilnych.

Wprowadzamy zasady bezpiecznego przebywania w pomieszczeniach ośrodka

Po wejściu do ośrodka należy zdezynfekować ręce

Każdy interesant zobowiązany jest do noszenia maseczki ochronnej zakrywającej usta oraz nos

Zaleca się stosowanie rękawiczek jednorazowych

W każdym pokoju jednorazowo może przebywać jeden interesant

Należy zachować dystans społeczny minimum 2 m.

Dyrektor
Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Mrągowie
(-) Elżbieta Mierczak

 

 

 

 

OGŁOSZENIE

Uprzejmie informujemy, że projekt „STOP wykluczeniu! Od dziś ku integracji.”  realizowany jest przez Centrum Edukacyjne Technik Sp. z o. o. z siedzibą w Słupsku, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa 11. Włączenie społeczne, Działanie 01. "Aktywne włączenie, w tym z myślą o promowaniu równych szans oraz aktywnego uczestnictwa i zwiększaniu szans na zatrudnienie", Poddziałanie 11.01.01 Aktywizacja społeczna i zawodowa osób wykluczonych oraz zagrożonych wykluczeniem społecznym - projekty konkursowe.

Głównym celem projektu jest wzrost zdolności do zatrudnienia 60 niepracujących osób wykluczonych i zagrożonych wykluczeniem społecznym ze względu na korzystanie ze świadczeń pomocy społecznej, lub kwalifikowanie się do otrzymania pomocy społecznej poprzez objęcie ich kompleksowym programem integracji społecznej i zawodowej, poprawę ich zdolności do zatrudnienia w zawodach zgodnych z zapotrzebowaniem lokalnego rynku pracy oraz włączenie społeczne w okresie 01.01.2020-28.02.2021

 

Zobacz informacje szczegółowe

 

 

INFORMACJA

W związku z koniecznością podjęcia działań związanych z rozpowszechnianiem się coronawirusa SARS-Cov-2, Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Mrągowie pełni dyżur telefoniczny w dni robocze w godzinach 15.15 – 19.00 w soboty, niedziele i święta w godzinach  7.30-19.00, w celu udzielania niezbędnych informacji osobom, które potrzebują pomocy pod nr tel.: 601 942 756, 669 662 424.

W pozostałych sprawach kontakt pod nr tel.: 89 741 33 07 w dni robocze w godzinach od 7.15 - 15.15

.

 

 

Podkategorie

Ustawa o zamówieniach publicznych nałożyła na wszystkie podmioty realizujące zadania publiczne obowiązek umieszczania w Internecie ogłoszeń o wszczęciu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Na tej stronie zestawiono ogłoszenia o wszczęciu postępowania. Ogłoszenia o wynikach przeprowadzonych przetargów, ich unieważnieniu oraz inne zamieszczono w dziale Wyniki postępowania.

Prosimy o śledzenie ogłoszenia do momentu składania ofert z uwagi na możliwość pojawienia się zmian w treści ogłoszenia (np. odpowiedzi na pytania oferentów)

W dziale Organizacja znajdą Państwo informacje o strukturze organizacyjnej Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Mrągowie, władzach oraz wszystkich jednostkach i komórkach organizacyjnych Naszej Instytucji.

Funkcjonowanie Ośrodka opiera się na zasadach jednoosobowego kierownictwa, służbowego podporządkowania, podziału czynności i indywidualnej odpowiedzialności za powierzone wykonywanie zadań.

Komórki organizacyjne Ośrodka tworzone są z uwzględnieniem charakteru zadań i potrzeb społecznych w celu skutecznego i racjonalnego funkcjonowania ośrodka.

Zadania Ośrodka realizują następujące komórki organizacyjne, używając przy znakowaniu spraw symbolu literowego:

 

  • Dział Finansowo-Księgowy
FK
  • Dział Pomocy Społecznej
PS
  • Stanowisko ds. świadczeń rodzinnych
ŚR
  • Stanowisko ds. funduszu alimentacyjnego
FA
  • Stanowisko ds. realizacji świadczenia wychowawczego
ŚW
  • Stanowisko ds. dodatków mieszkaniowych, dodatków energetycznych i pozyskiwania funduszy pozabudżetowych
DME
  • Stanowisko ds. organizacyjno-kadrowych
OK
  • Pełnomocnik do realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
RPA
  • Zespół Interdyscyplinarny
ZI
  • Pracownik realizujący zadania z ustawy Karta Dużej Rodziny

Poszczególnymi działami w Ośrodku kierują kierownicy, którzy odpowiadają za organizację, efektywność działania, wykonywanie zarządzeń i poleceń Dyrektora Ośrodka.

Kierownicy ponoszą odpowiedzialność za merytoryczne, formalne i zgodne z przepisami prawa wykonywanie zadań przez podległych pracowników.

Komórki organizacyjne zobowiązane są do współpracy i współdziałania w celu realizacji zadań Ośrodka.

 

Struktura organizacyjna GOPS w Mrągowie